Pazartesi, Ocak 29, 2007

acuka


size bir acuka tarifi vereyim, erzak dolabı isimli kitaptan aldım biraz da kendime göre uyarladım, her yiyen bayılıyor...

Acuka:
3-4 avuç ceviz içini bıçakla iyice kıyıyorsunuz. İçine, 1 çay kaşığı acı kırmızı biber, 1 çay kaşığı karabiber, biraz kimyon, nane ve hatta kekik katın. Ardından; 1 limonun suyunu, biraz zeytinyağı, 1-2 diş sarmısak ezmesi, 1 çorba kaşığı kadar acı biber salçası ile 2 çorba kaşığı kadar domates (varsa ev) salçası katın. İyice karıştırın. Eğer çok katı olursa, biraz daha domates salçası katabilirsiniz.
malzemeyi kavanozlara koyun, üstüne hava almaması için biraz daha yağ koyun diyeceğim ama aslında gerek yok; siz de bana gelenler gibi acukayı sevenlerdenseniz, aynı gün biteceği için, bozulma sorunu olmadan afiyetle yiyebilirsiniz...

1 yorum:

  1. Merhaba,

    Erzak dolabı adlı kitabı çok merak ettim.Hangi yayınevi,yazarı kim bilgi alabilir miyim?
    Ayrıca Acuka'yı seviyorsanız acı biberi de seviyorsunuz demek ki.Blogumda acılı lezzetler başlığı altında acılı tarifleri deneyip paylaşıyorum ziyaretime beklerim.Bu arada çok çeşitli bir çok acı biber ürününü de Gourmetmoutfak.blogspot.com da bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil