Pazartesi, Haziran 04, 2007

Moda'da Cheesecake...


Bu cumartesi sabah kahvaltısına Moda'daki Kemal'in yerine gidelim diye sözleşmiştik şirketten arkadaşlarla (resimde Sema'yı kızı Tuna ile görüyorsunuz), ben de biraz daha brunch havasında geçeceğini bildiğim için, cheesecake yapma sözü vermiştim. Cuma günü başımın ağrısından duramayınca, malzemeleri almama rağmen, cheesecake'i yapamadım. ama bu beni durdurmadı tabi.
Erken kalkan biri olarak, Cumartesi günü sabah 6'da ilk işim mutfağa koşmak ve malzemeleri birbirine karıştırmak oldu. Normalde, cheesecake'in biraz (hatta 12 saat) buzdolabında dinlenmesi gerek, ama dinlenmeden yedik, gayet de güzeldi...

Tarifi her zamanki gibi kendime göre değiştirdim, ama bazını "The 50 Best Cheesecakes in the World: The Winning Recipes from the Nationwide "Love that Cheesecake" Contest" isimli kitaptan aldım. Bu kitabı cheesecake seven herkese tavsiye ederim, minicik bir kitap ama içinde onlarca farklı lezzette cheesecake var ve tarifleri birebir tutuyor.

Benim tarif Nassau Inn/NJ şefi Michael LaCorte'un tarifinden esinlenerek hazırlandı;

Vanilyalı cheesecake:
Tabanı:
20 adet ufalanmış peti-beurre bisküvi (ben çifte kavrulmuş kullandım)
1/2 cup yumuşatılmış tereyağı
2 çorba kaşığı toz şeker

Bu malzemeleri bir kabın içine koyup karıştırın. Ben elimle yoğuruyorum, böylece elimin ısısıyla tereyağı da erimiş oluyor. İyice malzemeleri karıştırın. Daha sonra altına aluminyum folyo ya da yağlı kağıt sermiş olduğunuz kelepçeli 20 cm çapındaki yuvarlak kek kalıbına iyice yayın. Elinizle sıkıştırın. Taban tamamen malzeme ile kaplanmalı. Bunu kenara koyun.

Fırını 175 derecede ısıtmaya başlayın. Sonra ana malzemeye geçin.

Pasta ana malzeme:
1 kg labne peynir (ben pınar kullandım)
500 g ricotto (tuzsuz lor peyniri, büyük marketlerde satılıyor, ben Caddebostan Migros'tan aldım)
1 3/4 cup toz şeker
2 paket şekerli vanilin
6 adet yumurta

Labne peyniri, tuzsuz loru bir kaba alın. El mixeri ile çırparak peynirleri birbirine karıştırın. Sonra, her bir seferde bir tek yumurtayı kırarak peynirle karıştırın. Tüm yumurtalar bitince, toz şekeri ve son olarak da vanilyayı karışıma katın. Pürüzsüz bir karışım olmalı. Bunu kek tabanının üzerine dökün.

Fırında 1 saat pişirin.
1 saat sonra, fırını kapatın. Kapağını açmadan 1 saat daha fırında dinlendirin. (bunu yapmazsanız, cheesecake'in üzerinde çatlamalar olur) İyice ılınınca, kabından çıkarmadan buzdolabına koyun ve 1 gece bekletin. (ya da benim gibi sabırsızsanız, hemen yiyin!).

Afiyet olsun...

Bu arada ufak bir not, eğer kendinize yurt dışından yemek kitabı alıyorsanız, uluslararası ölçü birimleri olan cup ve kaşık birimlerini tutturabilmek için birer set ölçü kabı ve kaşığı almanızda fayda var. Şu an Mudo Concept mağazaları metal setler satıyor, yaklaşık 35-40 YTL yatırım yaparak, edinebilirsiniz. Eğer bu kadar para vermek istemem diyorsanız, Ikea mağazaları plastik setler satıyor, bunu da satın alabilirsiniz.
hiçbirşey alamam diyenler için; 1 cup karşılığı 236,6 ml'dir.

3 yorum:

  1. Teşekkürler Ayça, emeğine ve yüreğine sağlık. Sanırım bundan sonra blogunu daha sık ziyaret edeceğim. Bir şey sormak istiyorum, kelepçeli kalıbın kaç cm idi. Bu kadar malzemeyi 28cmlik kelepçeli kalıpta pişirebiliriz sanırım..

    Sevgiler, Fazile

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Simdiden afiyet olsun. 20cmlik kalip kullandim. Buyuk kalip kullanirsaniz, pisirme suresini azaltin ki, cheesecake'iniz yanmasin...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. İlginize teşekkür ederim..

    Fazile

    YanıtlaSil