Pazartesi, Aralık 24, 2007

Yule Ağacı ve Noel kutlaması

Noelleri kutlar mısınız bilmem, ama yılbaşı ağacı süslemeleri, özel kütük pastaları, hediyeleri ile çok şenlikli olabiliyor kutlamalar. Aslında her ne kadar hrıstiyanlıkla özdeşleştirilmiş olsa da, aslında noel geleneği bulunan kayıtlara göre çok daha geçmişe pagan köklere dayanıyor.
Taa kuzey avrupada köklenmiş olan eski kelt toplumundaki ruhban sınıf diyebileceğimiz druidlerin, ağaç kültürüne dayanan geleneğinde, 21 aralık akşamını "Tanrının tekrar doğması" olarak kutladıkları belirtiliyor, ve bu kutlamalarda çam ağaçlarının kesilerek, gövdelerinin oyuduğu ve oyuklara mumların yerleştirildiği söyleniyor. Aynı şekilde eski mısır kültüründe de benzer kutlamaların yer aldığını söylemek mümkün...
Eskinin ayin geleneğinde yer alan bu uygulama ise bugün daha çok ne anlama geldiği pek de hatırlanmayan bir anane olarak tüm dünyada devam ediyor, bir plaza çalışanı olarak ben de yılın bu dönemini ve iyi niyetini anımsatması için bu uygulamayı yok varsayamadım ve bu sene ofisimde bulunan fikus ağacını süsledim...
Diğer yandan, geleneksel noel kütük pastasını da yapmak bu sene bana nail oldu, ve arkadaşlarla buluşmamızda herşey baştan bir kütük pasta yaptım, herşey baştan demekle kastım şu; kütüğün yanlarında gördüğünüz mantar şeklindeki bezelerden, pastanın kremasına, kekine, ganaş süslemesine kadar herşey ev yapımı... Nasıl lezzetli olduğunu anlatamam, diğer yandan yaklaşık hazırlama süresinin 1 gün sürdüğünü eklemem lazım, yani neden bu kekin senede sadece bir kez noelde yapıldığını da anlamış oldum...!
Bu arada, kekin tarifi, Cook's Illustrated dergisi yazarlarının hazırlamış olduğu "Baking Illustrated" kitabından... Eğer pastalar, kurabiyeler, pizzalar gibi fırınlanan gıdalarla ilgileniyorsanız, mutlaka bu kitaptan bir adet edinmenizi öneririm... www.amazon.com sitesinden siparis edebilrisiniz...
Sonuç olarak herkesin noelini kutlarım!

1 yorum:

  1. Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

    YanıtlaSil