Pazar, Ağustos 03, 2008

Olasılıksız kitabı ve Lost dizisi



Belki bir kaç aydır hiç roman okumamıştım (son okuduğum roman Yıldız Tozu isimli hayali bir dünya üzerineydi), şirketten arkadaşım Sema da Olasılıksız kitabını hediye edince pek de canım çekmemişti okumayı doğrusu. Nedense fazla popüler olan kitaplarla ilgili bir ön yargım olmuştur hep ve okumayanlardan değilsem eğer en son okuyanlardan biri olurum! Bu kitap da, 34. baskıya giren böyle bir kitaptı.


Doğruyu söylemek gerekirse ilk 200 sayfayı da biraz zorlanarak okudum, malum kitap hediyeydi okumamak da ayıp olurdu bu yüzden kendimi devam etmeye zorladım- sonra birden bir şey oldu! konu açıldı, herşeyin neden ve nasılları açıklanmaya başladı ve yaklaşık 1,5 günde kitabı bitirdim.


Benim gibi sosya bilimler / işletme fakültesi mezunları için orta okul sıralarında kalmış olasılık hesaplarının bir roman ile bu kadar güzel gündeme getirilmesi sanırım en şaşırdığım nokta oldu. Bir diğer konu da gelecek tahminleri ile ilgili bir yeteneğin insan üstü bile gösterilmeye çalışılmadan olağan gösterilmesi oldu; kitabın bir yerinde baş kahramımız şöyle bir şey diyor; "geleceği bilmek imkansız, aslında ben de bilmiyorum, çünkü gelecek tamamen olasılıklardan oluşmakta ve ben bu olasılıkları görüyorum. Ama olasılıklar sonsuzdur bu da bilmemekle aynı şey demektir!"


Mutlaka okuyun, bayılacaksınız!


Bu arada Lost dizisini de bu kez yeğenim Melis'in zorlamasıyla seyretmeye başlamıştım (!), ve beğenip beğenmediğme karar verene dek bir bakmşım 4. sezon bitmiş bile! Ada nereye kayboldu cidden?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder