Varanasi Şiva şehri, bu nedenle biraz da olsa Şiva hakkında bilgi vermeden geçmek doğru olmayacak... Hint sisteminde kadir-i mutlak'ın ismi Brahman olarak geçer, Brahman'ın yaratıcı - devam ettirici - yok edici suretleri (ya da sıfatları) için insanların rahat iletişim kurması ve kendilerini yakın hissetmesi için farklı "tanrı"lar olarak resmedilirler. Aslında, her bir Hindu bilir ki Tanrı tek ama suretleri ya da sıfatları çeşitli. yine bu sisteme göre, Tanrı yaradılışın dışında olmadığından, evrende bulunan her "güç" de bir Tanrı olarak saygı görür - örneğin rüzgar bir tanrı'dır (vayu), ateş bir tanrı'dır (Agni), güneş bir tanrı'dır (surya) gibi... Aynı şekilde para tanrıçadır (Lakshmihi), zeka tanrıçadır (Saraswati), nehirler tanrıçadır (Ganga, Yamuna, Saraswati vs)...
Şiva bu güçler içinde Tanrı'nın yok edici gücünü temsil eder, ama bu negatif bir yok ediş değildir - eskiyi yok eder ki yeniye yer açılsın, hastalığı yok eder ki sağlık ortaya çıksın... Şiva ruhu temsil ediyor... Aynı şekilde Tanrıça (Şakti) ise yaşam gücünü temsil ediyor. Tanrıçanın (yaşam gücünün) olmadığı yerde, içinde bulunduğumuz evren yok, bu nedenle ruh kaldığında ama yaşam gücü gittiğinde bu kişi için öldü diyoruz...
İşte bu Şiva'nın eril oganı (lingam) kendisini sembolize ediyor, lingam yoni'nin (kadın organı/rahim) içinde duruyor, böylece yaşamı - burayı, içinde bulunduğumuz bu evreni sembolize ediyorlar birlikte. lingam sadece yoni'nin içinde bulunduğu zaman huzurlu ve sakin ve lingam'ı sadece yoni taşıyabiliyor.
Varanasi'de bu lingam tapınaklarından birindeyiz:
Ayça hanım,
YanıtlaSiladım Dilek Cengiz, size mail adreslerinizden ulaşmaya çalışıyorum ama cevap verilmiyor.
Adresim: dilekcngz@gmail.com
2010 yılında İstanbul'da bir yoga eğitmenliği sertifika progamı olacak mı? bu konuda bana bilgi vermeniz.
çok teşekkür ederim
Dilek cengiz