Pazar, Ekim 15, 2006

Akşam Yemeği sonrası yıldızlı kek



Bu aralar kendimi iyice eve verdim. Herhalde evde fazla vakit geçiremediğim için özlem oluyor...

Arkadaşlarım gelecek diye, akşam yemeğine oldukça fazla hazırlık yaptım, hint sebzeli ezme, pirinç pilavı, ev yapımı karışık turşu, ve yukarıda gördüğünüz pasta!

Doğrusu herkes şaşırdı, kimse benden böyle bir performans baklemiyormuş!

İyi haber: günün sonunda kimse zehirlenmedi!

Şeker hamuru denememin ilkini bu pasta ile yaptım, düşündüğümün aksine çok da zor değilmiş.

Şeker hamuru malzemeleri:

1 yumurtanın akı

1/2 kilo pudra şekeri

2 yemek kaşığı sıvı glikoz

Tüm bu malzemeleri cam bir kaba koyun, elinizle yoğurun. Kıvamı fazla yumuşak olursa, tıpkı hamur yaparken un ilave eder gibi, bu defa pudra şekeri ilave edin. Hamur açacak kıvama gelene dek bunu tekrarlayın.

Avuç içi büyüklüğünde 2 parçayı şeker hamurundan ayırın, bunu renklendireceğiz.

Kalan beyaz parçayı, aslında tarifte, bunu merdane ile tek bir ince hamur olarak açın diyor, ama ben beceremedim, bu nedenle anneden kalma tarifle, elimde küçük hamurlar açarak, kekin üzerine küçük yamalar halinde serdim (her bir yama, bir diğerini örtecek şekilde olsun ki, sonra bunları yapıştıralım). Sonra eğer elinizde ütü dedikleri (fondant smoother) plastik saplı altı düz spatuladan yoksa -bende yok- bir bardağı ters tutarak, alt kısmını, hamura sürterek, hamurun pürüzsüz olmasını sağlayın.

Ayırdığınız parçalardan birine çok az mavi gıda boyası sürün ve hamur homojen olarak aynı renk olana dek yoğurun. Aynı işlemi diğer parçaya pembe gıda boyası sürerek tekrarlayın. Daha sonra kurabiye kalıpları ile istediğiniz şekli verin.

İç keki madeira keki, muhallebisini ise Emel Başdoğan'ın kitabındaki peynirli iç malzemeden yaptım.

----------------------

Kaynaklar:

Şeker hamuru Tarifi: Das Buch der torten dekorationen

Kek tarifi: beginner's guide to cake decorating

İç muhallebi tarifi: Foodie, Emel Başdoğan ile pasta yapımı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder