Salı, Ocak 02, 2007

Çiçekler ve ben

Çiçekleri sever misiniz? Evde uğraşmayı en çok sevdiğim şeylerden biri de çiçeklerdir. Yaklaşık 1 sene önce bir kamelya almıştım çiçekçiden; mevsimi geçtiği için oldukça hırpalanmış ve solmak üzere olan. Hatta çiçekçi bu kamelya ile ilgilendiğimi görünce, sırf çiçekten kurtulmak için iyi de bir indirim yapmıştı. İşte resimde gördüğünüz kamelya, "solmak üzere olan kamelya"nın bugün çekilmiş fotoğrafı - üzerinde tam 15 gonca var ve biri açmak üzere!
Bana genelde evde ve balkonda bulunan çiçeklerimin bu kadar mutlu olması için ne yaptığımı sorarlar; ve sanıldığının aksine çiçeklerle konuşmam, onlara mantralar okumam, ya da özel bazı iksirler hazırlamam. Yaptığım tek şey onlarla -onların istediği şekilde- ilgilenmektir. Düzenli su vermek, kuru yapraklarını temizlemek ve istedikleri ortamı onlara sunmak (bazı çiçek güneş sever, bazısı sadece aydınlık!) çiçeğin sizden bekledikleridir. Tüm bunlar için de çiçek kitapları alır okurum; Bauhaus'a gittiğimde, geçenlerde bir firmanın çiçek bilgilerini mini-kartlara bastığını gördüm; çok güzel bir girişim. Yalnız burada bir sıkıntıyı dile getirmek istiyorum, ingilizce ve türkçe bir çok çiçek kitabım olmasına ve oldukça da incelememe rağmen, tüm kitaplarda oldukça genel ve standart bilgiler yer almakta; örneğin kış bitkilerine özel durumlarda (kar, don, vs) ne yapılması gerektiğine aldığım hiç bir kitap değinmiyor.
Örneğin balkonumdaki açelya bir kış bitkisi; ama geçen gün kar yağdığında bitkiyi kardan korumalı mıydım bilemedim; ya da açelya çok su sever ve susuzluğa hiç dayanamaz (koca bir açelyayı geçtiğimiz yaz 2 gün su vermediğim için öldürdüm) ama karda su verirsem köklerini dondurur muydum yine bilemedim... Ben de mantık yürüterek problemi kendimce çözdüm; üstüne direkt kar gelmeyecek bir köşeye çekerek mümkün olduğunca kardan korudum, susuz kalmaması içinse, toplrağının üzerine buzluktan çıkardığım buz küpleri yerleştirdim, böylece havanın ısısına göre buz küpleri yavaş yavaş eridiler ve açelya da alması gerekli suyu almış oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder