Çarşamba, Temmuz 04, 2007

Bafa Gölü ve Çeri Tesisleri

Valla arada bir sürü yere gittik, çok gezdik, daha sonra bunları yazacağım, paylaşacağım ama şimdi bulunduğum yer o kadar güzel ki, heyecandan yazıyı öne çektim.
Aslında sabah planımız Bodrum'a gitmekti, Cumhuriyet Gazetesinde çıkan birkaç ilan vardır rutin, arkadaşım bu ilanlardan birine hep gitmek istemiş, bu niyetle yola çıktık... Ama varamadık, çünkü Bafa Gölü'ne aşık olduk!
Hava bugün Didim civarında 37 dereceleri gördü (ve biz deli gibi tarihi eser geziyoruz düşünün ki) artık nefes alamaz haldeyken, arabaya bindik ve yemek yiyecek derli toplu bir yer aramaya başladık. Aydın-Milas yolu üzerinde giderken, Bafa gölüne vardık, hava ısısı birden 30 derecelere düştü! Tamam işte burada yiyelim derken, Natura Otel ve REstaurant İşletmeleri diye bir yer bulduk, ama malesef vejetaryen menüleri yoktu, bende de aşçıya yemek tarifi verecek takat kalmamıştı, dünden kalan pirinci ısıtalım teklifini alınca, zaten sıcaktan yükselmiş olan beden ısım iyice yükseldi, orayı hemen terk ettik.
Ne yapacağız diye karar kara düşünürken, biraz ilerde Çeri Restaurant diye bir tabela gördük, hemen daldık içeri - arkadaşlar biraz salaş ama samimi ve gerçek yerleri bir de üstelik güleryüzlü ev sahipleri seviyorsanız mutlaka gidin!
Ege'ye geldiğimden beri börülce diye ağlaşıyorum (çok severim ve deniz börülcesinin vatanı Ege) ama malesef sadece kebapçı ve gözlemeci bulabildik. Sadece balık lokantalarında meze olarak veriyorlar gözlemeyi. Çeri'deyse, daha ben vejetaryen ne var diye sorunca, ilk cevap zeytinyağlı börülcemiz var olunca doğru adreste olduğumu anladım!!! Hemen park edip yerleştik sandalyelere. Sonra da aslında kalacak yerleri de olduğunu öğrendik, minik bungalovlarda konaklayabiliyorsunuz - biz de kalmaya karar verdik - 2 gece buradayız !
Bafa gölü çok sakin bir yer, gölün suyu biraz tuzlu olduğu için sizi diğer göller gibi yüzerken ağırlaştırmıyor da, rahat rahat yüzüyorsunuz. Önce yüzdük, dinlendik. Ardından yemeklerimiz geldi, börülceyi ben İstanbul'da evde hep zeytinyağı-limon ve sarımsak ile salata olarak yaparım, buradaysa bayağı zeytinyağlı yemeğini yapmışlar, ama nasıl lezzetli olmuş anlatamam. Tarifini öğrenince sizinle de paylaşırım. (malesef resim koyamadım, çünkü masaya gelir gelmez bitirdik!!!). Burası aslında balık restaurantı ama vejetaryen olan bizlere karşı çok kibar ve ilgiliydiler, deniz börülcesi, çoban salatası, ekmek ve üzerine karpuz ve peynir ile tam bir ziyafet çektik!
Çeri'nin yeri çok güzel, araba yolunun alt kısmında, gölün hemen kıyısında yer alıyor. Kendilerine ait bir de zeytinyağı fabrikaları var (tahmin edin bu sene evdeki yemekleri hangi zeytinyağı ile yapacağım?!?), ayrıca tam restaurant'ın karşısında da minicik bir ada. Adanın üzerinde MÖ 200 senesine ait bir tapınak - (daha sonra bizanslılar döneminde kiliseye çevrilmiş), ayrıca adada tavşan ve keçi bulunuyor - Çeri restaurant'ın sahibi olan 3 kardeş kendi elleriyle bırakmışlar bu hayvanları ve her gün besliyorlarmış. Ada yüzme mesafesinde, yarın ilk işim sabah erkenden kalkıp adaya yüzmek olacak...
Yemekten sonra kahve içmeden olmaz, Çeri restaurant'ta kahvenizi özel divanda alıyorsunuz, eski türk kilimleri ile üstü kapatılmış, içi sedir ve yastıklarla dolu, bir de hamur teknesi var ki (benim için bugün masa niyetiyle kendini aştı) keyfiniz tamam olsun. Elimde yine kitabim cırcır böceklerinin melodisini dinleyerek, kahvemi yudumladım...
Kahveden sonra, kısa bir tekne gezisi yapmadan olmaz, tesisin sahiplerinden Burak sağolsun bizi teknesiyle kısa bir göl turuna çıkardı, böylece tesisin karşısındaki adayı ve gölün bizim bulunduğumuz yakasını biraz daha tanıma fırsatı bulduk. Artık yarın sözü var, daha büyük bir tur yapacağız!
Daha anlatacak çok şey var ama temiz hava çarptı sanırım, kısa bir meditasyondan sonra yatacağım artık, sonra devam ederim!!!

Çeri Restaurant ve Konaklama Tesisleri ile irtibat kurmak istiyorsanız, aşağıda bilgileri bulabilirsiniz: İrtibat için: Yalçın Kocakaya ile görüşün lütfen.