Pazar, Mayıs 17, 2009

Balkon sefası başladı

Yaz bu sene nerede kaldı derken birden bire gelmedi mi!


Gerçi benim bu sene geçen seneden kalma çiçeklerim geç açtı, hele hele begonvilimin bir ara neredeyse kuruduğuna hükmetmiştim ki, dün annem heryerinden fışkırmaya başlayan minicik filizlerini gösterdi! Bense, mis kokulu fasulyeler ekmiştim dibine "kurumş" begonvilime sarılır sarmalanır diye, ee kader bu demek ki birlikte büyüyecekler birbirlerine sarılıp koklaşarak! 
Henüz begonvilimin sadece "kuru" dallarını görüyorsunuz ama yakında size mor çiçek açmı resimlerini de göstereceğim... 
Bu arada , begonvilimin saksısında Kibele'nin dibinde açmış "çin maydanozu" olarak da bilinen taze kişnişlerimi de görebilirsiniz. Eskiden kişnişi Migroslardan alırdım, ama ne kadar pahalı bunlar böyle diyerek, aktardan zaten hint yemeklerinde kullanmak için aldığım kişniş tohumlarını ekmeye karar verdim. Sevgili Raghuramji Türkiye'deyken annesinden gördüğü bir yöntemi de benimle paylaşmıştı, kişniş'in daha çabuk çimlenmesini sağlıyormuş, kesinlikle haklı çıktı, tarif aşağıda: 

Önce bir avuç dolusu kişniş tohumlarını tek sıra haline getirerek bir bezin arasına koyuyorsunuz daha sonra elinize bir merdane ya da oklava alarak tohumları hafif hafif eziyorunuz (üstlerindeki zar ayrılıyor ve hafif eziliyor). Sonra evdeki yoğurda buluyorsunuz bu ezilmiş kabukları ve toprağı hafif eşeleyip içine bu yoğurtlu karışımı koyup toprakla kapatıyorsunuz. 
Yaparken işe yarayacağına pek inanmadığımı utanarak itiraf ediyorum, ama sonuç ortada, yemyeşil kişnişler her sabah kahvaltımı renklendiriyor! 

Bu seneki bir başka denemem ise biber kurutmak oldu, yine sürekli kurutulmuş biberleri Migroslardan alırken pazarda gördüğüm cin biberlerden satıcı amca maşallah koca bir torba dolusu vermekte ısrar edince evde çürütüp atmamak için dayanamadım ipe geçirip güneşe asarak bir deneme yaptım, işe yaradığını görünce de bir o kadar daha biber alıp 2. sırayı dizdim...  üst tarafta gördüğünüz kırmızı biberler aşağıada gördükleriniz gibi yeşildi ve güneşte kızardılar. renk değiştirdiklerini görmek o kadar zevkli ki , hem çok lezzetliler hem de dekoratifler! 


Siz de biber kurutmak istiyorsanız yapmanız gereken tek şey, pazardan/marketten aldığınız cin biberleri (bunlar daha ufak boyda ve oldukça acı) yıkamadan bir yorgan iğnesiyle ipe geçirmek olmalı. Sonra balkonda güneş gören ama yağmurda ıslanmayacak bir köşeye asın, bir kaç hafta içinde rengarenk balkonunuz şenlensin... 

Bu arada ön balkonumdaki pembe çiçeklerim de yine her yaz olduğu gibi açtılar... ne kadar sevimli ne kadar neşeliler. Ben de böylece D-vitamini alma mevsimini açmış bulunuyorum; beni balkonda güneş şemsiyesinin altında, elimde kahvem ya da soğuk suyumla kitabımı okuyup güneşlenirken görürseniz şaşırmayın!



1 yorum:

  1. ayça süpersin bukadar işinin arasında bunlara nasıl vakit ayırıyorsun helal olsun.

    YanıtlaSil