Pazar, Haziran 28, 2009

Hoşgeldin Garuda!

Merhaba,
Geçen gün sabah her zamanki gibi mutfak balkonundaki bitkilere çiçek verirken birden üzerimde bir göz hisettim. Bu da nedir diye düşünürken, kafamı kaldırmamla bir çift gözle göz göze geliverdim... Dünya şekeri bir kumru mercanköşkümü yuva bellemeye karar vermiş, saksının içine yan gelmiş yatıyor!

O kadar masum bakması bir yana, benden korkmaması da cabası, hemen koşup su getirdim, bulgur ikram ettim... Marketlerde satılan kanarya yemini de yer mi acaba? Valla ben hemen aldım bulgura karıştırdım, bakalım yiyecek mi diye...

Hatta geçen gün baktım uyuşan kanatlarını açıp dolaşmaya (!) gitmiş sanırım, saksının içinde 2 yumurta annelerinin gelmesini bekliyorlar! Çok şeker değil mi?

E madem birlikte yaşıyoruz, isim vermemek olmaz, ismini Garuda koydu Raghuramji!

Pati'nin de balkona girmesi yasaklandı tabi.

Hoşgeldin Garuda!




Güncelleme :
25 Temmuz 2009

Malesef bu yazıyı bloğa koyduktan yaklaşık 1 hafta sonra anne yavruları bırakıp bir daha dönmemecesine gitti. Anneme göre, annenin başına kötü bir şeyler geldi, ama internette araştırdığım kadarıyla kumrularda her anne pek iyi bakmazmış yavrulara ve bir kısmı bırakıp gidermiş. Bu nedenle, kumru yavruların yaşamasını isteyenler, annenin olmadığı bir an dikkatlice yumurtaları alıp, civcivler için de kullanılan sıcaklık veren özel ampüllerin altına koyarak, sanal bir kuluçka dönemi yaşatırlarmış. Anne, yavruları aramasın diye de gerçek yumurtaların yerine plastikler konurmuş. Yavrular doğunca da, tekrar anneye iade edilirmiş.

Her neyse, öğrenmiş oldum, ama diğer yandan rahatsız edici bir düşünceden de kurtulamıyorum; şu an balkonumda iki ceset var!!!! Viyyk...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder