Salı, Haziran 02, 2009

Sihirli bahçe ve Kanlı Su


Uzun zamandır kafa dağıtacak kitap aramaktaydım, bir sürü yeni roman çıkıyor belki ama şöyle limonatanın yanında evdeki televizyon koltuğuna gömülüp de okumak isteyeceğim türden değil bir çoğu, Sihirli Bahçe ise tam büyüklere masallar diyeceğimiz türden bir kitap ...
Birbirine zıt iki kız kardeşin küçük bir kasabada olan aile yadigarı bir evde tekrar bir araya gelmesi ve bahçede bulunan bir sihirli ağacın (elmaları yediğinizde size geleceğinizle ilgili iyi veya kötü bir haber veriyor) çevresinde dönen bir hikaye. Ama kitabın güzelliği çok basit anlatımlarla, iy ibir çeviriyle, sıkmadan ve betimlemelerle fazla uzatmadan kolay ve hızlı okunabilir olması. Ben çok sevdim, kafa dağıtmak için plaja giderken siz de yanınıza almak isteyebilrisiniz...
Bir başka yeniliği ise Gülfem'den duydum. Pek televizyonla aram yoktur ama, yazın Varanasi/Hindistan'a gitme planları yaparken, türkçe ismiyle "Kanlı Su" (ingilizce ismi sadece "Water") isimli Hindistan'da geçen bir hikayeyi anlatan DVD piyasaya verilince, almadan edemedim.
Film kurtuluş savaşı esnasında ingiliz kültürünün egemen olduğu ve oldukça yozlaşmış bir Hindistan'a ve bu Hindistan'da ezilmiş ve dışlanmış dul kadınlara ışık tutuyor. Kafa dağıtmanın başka yolu diyelim, o dönemde yaşamış kadınların çektiği dramı görünce, sizin dertlendiğiniz konular fındık fıstık kuruyemiş gibi kaldığından, yine sizi dış dünyadan uzaklaştırıyor diyebilirim.
Ama filmin sonunda (ki tam bitecek derken yeni başlangıçlarla bir süre devam etti) ağlamadan edemedim tabi, yani sıkkın bir gününüzde değil ama biraz da değişik bir dünya görmek istiyorum dediğiniz bir günde seyretmenizi öneririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder