Pazartesi, Ocak 01, 2007

Adana yolculuğu

İşle ilgili bir dönem toplantısı için geçen hafta Adana'daydım. Oldukça yoğun geçen bir programdı, her zaman olduğu gibi toplantı haricindeki etkinliklerimiz daha çok yemek yemeyi içeriyordu :)
Adana'nın bir çok özel mezesi olduğunu o zaman öğrendim; mezelerine yoğun olarak tahin katmaları (örneğin humus çok meşhur, bir başka meze de; közlenmiş patlıcanı ezip, içine tahin koyuyorlar, ya da maydanoz salatası yapıp, tahinle karıştırıyorlar...) benim gibi bir tahin delisi için yeterliydi!

Et yiyenler için Adana Kebabı da ilginç bir şekilde sunuluyor; masanın üzerine masa uzunluğunda bir tahta mini-masa kuruluyor, üzerine aynı uzunlukta bir pide konuyor ve yine aynı uzunlukta bir kebap konuyor. sonra garsonlar ellerinde keskin bıçakları ile pide ve eti tabaklara servis yapiyor.

Yine de bir uyarı; ben 26 yaşıma kadar et yediğim için, genelde bana sorduklarında etin kokusu ve görüntüsü beni rahatsız etmiyor diye cevap verirdim, ama Adana'da o kadar çok et gördüm ki, sanırım rahatsız ediyormuş...! Vejetaryen olanlara duyurulur...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder