Salı, Mayıs 29, 2007

Prag Hatıraları 1...

Uzun zamandir yazamiyorum... Bir türlü vakit olmadı diyeceğim, kızacaksınız. Ama işin doğrusu da bu, nisan-mayıs ayları o kadar Istanbul dışına çıktım ki, Pati beni eve almayacaktı neredeyse... Size kısacık bir özet geçeyim...

30 mart-5 Nisan arası şirket toplantısı nedeniyle Prag'daydım (ve hamam şehri Karlovy Vary'de)... Çok güzel bir şehir, hani Paris'i görenler, doğu avrupanın Paris'i diyorlar ya, biraz abartmış olduklarını düşünmekle birlikte gerçekten Paris'e benzediğini kabul ediyorum. Rehberimizin anlattığına göre, hem Paris hem de Prag ikinci dünya savaşında Hitler'in fethedip, güzelliğinden dolayı bombalamaya kıyamadığı iki şehirmiş, bu nedenle de tüm binalar olduğu haliyle muhafaza edilmiş.



Tabi şunu da söylemek lazım; şehri yenilerken, Prag Şehir Planlamacıları, eski şehri *yıkarak* ve eski binaları yok ederek, yerlerine yenilerini koymamışlar; şehir çap olarak genişleyerek büyümüş. Bu nedenle, eski şehri, şehrin tam merkezinde, biraz daha art neuvau tarzı binaları çemberin çapını biraz daha genişlettiğinizde yine merkezde, daha henüz yapılmış binaları ise, şehrin çemberinin dışında bulabiliyorsunuz. Şehrin kalbinde tek bir yeni bina bile yok diyebilirim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder