Cuma, Haziran 22, 2007

Horsham, Sussex, İngiltere

İş gezilerinden birindeydim, yine 2 günlüğüne toplanıp sırtımda sırt çantam geziyordum hafta başı. Yarım günlük bir toplantı için bu kez yolum Horsham şehrindeydi. (Horsham, İngiltere'de Lonfra'nın günayinde kalan Batı Sussex bolumunde yer alan küçük bir şehir.)
Daha havalimanından iner inmez, uzun zamandır -en az 1 yıl oluyor- ingiltere'ye gelmemiş olduğumu hatırladım, güvenlik ne kadar artırılmış! Pasaport kuyruğunda en az 100 kişi bekliyordu. Ama hoş olan şey, Istanbul uçağı ile yakın zamanda Hindistan'dan da uçak inmiş olmasıydı; bir anda kendimi sarilere bürünmüş kadınlarla çevrelenmiş buldum!!!
Yaklaşık 1 saatlik bekleyişten sonra, havalimanında beni karşılamaya gelen araba ile Horsham'a geçtik. Yol o kadar güzeldi ki - ben pek ingiltere'yi sevmiyorum, sürekli yağmur yağdığı ve güneşi neredeyse hiç görmediği için, ama istanbul'da 30 derecenin üzerinde sıcaktan oraya gidince, insan yağmurun serinliğini özlüyormuş meğerse... Her yer yemyeşil ve hafif serin, tam bir bahar havası var. Şöförle konuştuğumda, bana bu sene yazın İngiltere'ye hala gelmediğini ve mevsimin normalin ötesinde soğuk olduğunu söyledi - yani bizim tam aksimiz...
Kaldığım otelin (cisswood house) bir resmini yana koydum, çok güzel bir otel - tam ingiliz usulü olduğundan biraz kasvetliydi gerçi ama içinde Spa merkezi dahil herşey vardı, yani dışarıdan klübe gibi göründüğüne aldanmayın, içi çok genişti.


Ertesi gün güç topladığımda ise ilk yaptığım şey hemen çevre gezisine çıkmak oldu. Tüm yol boyunca sıra sıra dizilmiş çiçekler içindeki küçük evler görülmeye değerdi, bir kaç tanesinin resmini çektim, yanlarda görebilirsiniz.
Bir de unutmadan eklemek lazım tabi; biliyorsunuz ingilizlerin pek yemek kültürleri gelişkin değil, bir fransız mutfağı, osmanlı mutfağı, hint mutfağı gibi nam salmış mutfakalrı yok, hatta bir ABDli gezginin dediği gibi mutfak sanatı ingiltere'de unutulmuş, eski bir sanat dalı! Bu nedenle avrupaya gidildiğinde ne yenir? Eğer benim gibi peynir delisiyseniz, peynir elbette. Yine kaldığım iki gün boyunca peynir çeşitlerine daldım diyebilirim; en sevdiğim mi hangisi? Hala Camambert!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder